Olen aina tykännyt uinnista ja harrastanut sitä itse vapaa-ajalla.En ikinä voinut kuvitella, että siitä tulisi minulle työ. Harrastin ylä-asteen ajan meripelastusta ja sitä kautta minua pyydettiin töihin uimaopettajaksi haukiputaan heitolle.

Puoli vuotta olin ensin apuohjaajana. Sen jälkeen suoritin uimaopettaja koulutuksen.

Olen työskennellyt vähän yli vuoden. Teen töitä viikonloppuisin koulun ohella.Normaali työpäiväni on 3,5h johon sisältyy puolentunnin valmistelut ja palaveri.

Ohjaan kahta eri ryhmää, kirppuja jotka ovat 3-5vuotiaita. Kirppujen kanssa tärkeintä on, että he tottuisivat veteen, oppisivat sukeltamaan, kellumaan ja liukumaan. Kirput ovat vielä niin pieniä, että kaikki tehdään leikin kautta ja ohjelmarakennetaan jonkun teeman ympärille kuten avaruus.17077757_1188013057985858_1614162533_n.j

Toinen ryhmä on delfiinit jotka ovat 5-7vuotiaita. He opettelevat jo alkeisuinteja.

Työssä parasta on se, kun lapset ovat aina niin iloisia, odottavat aina uimakoulun alkua ja ovat niin aitoja. Lisäksi se, kun näkee lasten kehityksen.uimahalli.jpguimahalli2.jpg

-Niina